Tieto Open Banking platforma pavērs jaunas biznesa iespējas bankām

Tieto piedāvā Open banking platformu, ar kuras palīdzību bankas varēs ne tikai ievērot ES direktīvu prasības, bet arī atrast jaunas peļņas iespējas arvien mainīgajos tirgus apstākļos. Open banking jeb “atvērtā banka” ir jauns veids, kā nākotnē saņemsim finanšu servisus – dažādu nozaru uzņēmumi varēs piedāvāt savus pakalpojumus, izmantojot bankas infrastruktūru un informāciju par bankas klientu kontu atlikumu.

Open banking jeb “atvērtā banka” ir pēdējo gadu aktuālākā tēma banku industrijā. 2018. gada 13. janvārī Eiropas Savienībā stājās spēkā PSD2 (Payment Services Directive jeb Maksājumu pakalpojumu direktīva), kas ļauj trešajā pusēm piekļūt banku klientu kontu informācijai. Šobrīd bankas steidz ieviest API (application programming interface) vadības sistēmas, kas nodrošinās trešajām pusēm piekļuvi banku klientu informācijai drošā un viegli kontrolējamā veidā.

Iztēlojieties situāciju – klients ienāk sadzīves tehnikas veikalā ar vēlmi iegādāties jaunu datoru. Izmantojot savā viedtālrunī esošo veikala aplikāciju, pircējs veic datora QR koda skenēšanu, kas nekavējoties piedāvā līzinga iespējas no vairākām bankām un kreditoriem konkrētā datora iegādei.  Līdz šim aizdevuma saņemšanai bija nepieciešams sniegt papildu informāciju par saviem ieņēmumiem, piemēram, bankas konta izdrukas, savukārt ar jauno sistēmu dati kļūst pieejami automātiski, izmantojot atvērto bankas platformu. Klients kļūst par galveno ieguvēju – ātri un ērti saņem vairākus līzinga piedāvājumus un iespēju iegādāties kāroto preci bez garu formalitāšu kārtošanas, turklāt aplikācija un līzinga piedāvājumu sagatavošana pircējam neizmaksā ne centa.

Lai saglabātu zīmola atpazīstamību, klientu kopumu un turpinātu pelnīt  jaunajos tirgus apstākļos, bankām nepieciešams kļūt radošām. Mūsdienās pašsaprotamo reāllaika servisu nodrošināšanai nepieciešami moderni programmatūras risinājumi, jaudīga tehnika, zināšanas un nepārtraukta sadarbība starp visām maksājumu ekosistēmas izveidē iesaistītajām pusēm. Bankas sagaida, iespējams, vēsturiski lielākais izaicinājums – sadarboties, nevis konkurēt, tādā veidā nezaudējot savus klientus.

Tieto digitālo maksājumu speciālisti ikdienā strādā ar bankām Skandināvijā, Baltijas valstīs, kā arī citur Eiropā. Novērojumi par tirgu liecina, ka bankas meklē stratēģisku padomu atvērtās bankas platformas attīstīšanai. Iespēju ir daudz, sākot no minimālas atbilstības PSD2 direktīvas prasībām, beidzot ar sarežģītām datu koplietošanas un analīzes sistēmām, kas ļautu bankas klientiem piedāvāt inovatīvu finanšu pakalpojumu lietošanas pieredzi.

Vairāk informācijas: Tieto Open Banking platform lapā.

Kontaktinformācija:
Valdis Janovs, Tieto Latvia, Maksājumu un karšu vienības vadītājs
Tālr. 67510000, e-pasts: valdis.janovs[at]tieto.com

Tieto Latvia ir viens no vadošajiem informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumiem Baltijā, kas specializējas dažādu informācijas sistēmu izveidē, nodrošinot pilna cikla pakalpojumu sniegšanu. Uzņēmuma klientu vidū ir valsts pārvaldes institūcijas, kā arī vadošie uzņēmumi Baltijas un Skandināvijas valstīs. Latvijā uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitāti nodrošina aptuveni 700 dažādu tehnoloģiju augsti kvalificēti un sertificēti speciālisti.

Publicēts: 
20 Augusts 2018
Share